مشاوره کاربران از مدیرسایت در سال 91

خدمات و مشاوره فني سال 91

چاپ

ارسال به دوست

 

 

 

 1- بررسی لرزش هاي موتور tu5يا 1600 سي سي (تيپ هاي 4 و 5 و 6 وصندوقدار)
 


2-  بررسی كوپ نمودن 206 هاي تيپ 1و2و3 علي الخصوص هنگام شروع حركت و دور زدن



3- گيربكس206 اتوماتيك


3- تنظیم موتور و ارائه خدمات فنی


جهت تسهیل در ارائه خدمات بیشتر بصورت حضوری دوستان با هماهنگی میتوانند به ادرس ذیل مراجعه کنند

ادرس ارائه خدمات فنی و نصب  : خیابان انقلاب بین سعدی و پل چوبی خیابان صفی علیشاه خیابان هدایت خیابان علائی پلاک34

09125066158
مهندس حمیدی

 قابل توجه دارندگان خودروهای مذکور هنگام روشن نمودن  وسیله  در هوای سرد متوجه لرزش موتور


 وگاها روشن شدن چراغ چک میشوند که موجبات نگرانی  مالکان محترم را بوجود میاورد.        

 

         موارد کوپ شامل:

در خودروی 206 تیپ 1و 2و3 با حجم موتور 1400 سی سی از مدلهای قبل  سال  86 با ایی سی یی SAGEM - 2000عوامل زیر در کوپ و یا تاخیر در حرکت موثر هستند

                            - ایراد در سیستم سوخت رسانی و احتراق ناقص

این سیستم شامل : مجموعه پمپ بنزین و ریگلاتور و شناور و پتانسیومتر منتحی به شناور - صافی بنزین - لوله های انتقال بنزین - کالری بنزین - سوزنهای پاشش یا انژکتور -

اختلال در این مجموعه  عموما با ریپ زدن همراه است وگاها گفته میشود سه کار میکند

نوع اخطار هم با روشن شدن چراغ چک در رابطه با موارد بالا فقط در هنگام خرابی سوزن انژکتور  روشن میشود بقیه موارد اگر عیبی داشته باشند چراغ چک روشن نمیشود لذا برای عیب یابی به روشهای دیگر متوسل میشوند

این ایراد میتواند مرتبط باشد با  - خرابی پمپ بنزین ویا ریگلاتور - سوزن انژکتورها - وسیمکشی و ارتباطات - لوله های انتقال بنزین - صافی بنزین -  وجود اب در بنزین - نوع فیلرگیری سوپاپها - سوپاپ زدن سر سیلندر - ECU-                       
                            - سیستم جرقه

این سیستم شامل - شمع ها - کوئل دوبل - وایرها - فرمان از ECU- سیمکشی

اختلال در این مجموعه شبیه اختلال در سیستم سوخت رسانی است

                            - عدم کارایی مناسب استپرموتور

                            - گرفتگی مجرای خروجی هوای خروجی موتور

                            - عدم تناسب فیلر

                            - بار اضافه روی موتور بوسیله پمپ هیدرولیک

                            - عدم کارایی مناسب سنسور اکسیژن

                            - ورود هوای غیر متعارف غیر از دریچه گاز

                            -کوپ هنگام دور زدن

                            -عدم تنظیم دریچه گاز کنترل پروانه


پارامترهای موتور 1400 سی سی :

-فشار داخل منی فولد:

بین 300 تا 320 میلی بار

- در صورت داشتن استپر موتور:

کمتر از 32 نباشد

-آوانس جرقه :

منفی نباشد وبهتر است بالای 4 باشد 
 
-بار موتور :

بین 18 و 20 نیوتن متر باشد  

 

  موارد بد استارت خوردن خودرو :


و اما بحث بد روشن شدن خودروها مدتي است كه از طروق مختلف اعلام وصول شده است و چون دفعي

 وبخصوص بحث توليد بنزين در داخل مطرح است يكي از عوامل اصلي در اين موضوع كيفيت بنزين ميباشد كه

در فضاي احتراق سرد انر‍ژي لازم براي انفجار را بدست نمياورد كه با توجه به روند توليد بنزين در پلايشگاههاي

جديد مشكل مرتفع ميشود

ولي در حالت كيفيت مناسب بنزين عوامل زير ميتواند موثر باشد كه با تست دياگ براحتي قابل پيگيري است

- ضعف باطري بخصوص صبح هنگام استارت زدن كه با ولت متر چك شود در لحظه استارت زدن ولتاژ زير 10 ولت نشود

-خرابي سنسور اكسژن يا بد عمل نمودن آن  كه با دياگ درقسمت parameter managementقابل پيگيري است

-ماشين های با موتور  1400 سی سی دو گروهند مدل موتور TU3 تولیدات قبل از  سال 
86 با ECUبنام SAGEM S2000 که برای کنترل دور در جای و ساسات خودرو استپر دارند
که بتنهای ومستقل از دریچه گاز عمل میکند استپر موتور یکی از عوامل مهم و موثر است
و پر استهلاک كه برای طولانی شدن عمر و عکس العمل خوب هر وقت دیاگ نصب شد
از متخصص  درخواست کنید که  در قسمت acuter testدياگ براي 4 بار متوالی تحریک این قطعه را انجام دهد  و عدد نمایشگر پارامتر  بايد در هنگام روشن بودن خودرو در حالت درجا  در دياگ كمتر از 32 نباشد و اگر مشکلی برایش پیش اید و یا خراب باشد ممکن است خودرو خاموش شودو یا زیادی گاز بخورد  و مدل های 86 ببالا که دریچه گاز انها برقی است و استپر موتور ندارند مدل موتور TU3Aمیباشد  با ECUبنام VALEOکه این دریچه گاز برقی دور در جا و ساسات صبحگاهی را انجام میدهند لذا اگر خوب عمل نکنند یا پارامترهای سنسور ها مناسب نباشند ویا نرم افزار ان مشکلی داشته باشد  خودرو خاموش یا پر گاز میشود 
 
-وضعيت  پروانه دريچه گاز در صورتيكه خودرو tu3خیلی موثر میباشد و استپر نیز داشته باشد بعضی از همکاران محترم برای تنظیم دور از یک پيچ روي دريچه گاز استفاده میکنند که این پیچ وضیفه دیگری دارد و ان براي جلوگيري از قفل شدن پروانه است نه تنظيم دور موتور و این مشکلات کوپ و بد روشن شدن صبحگاهی ایجاد میکند

- ورود سوخت اضافه به سیلندر یکی از عوامل دیر روشن شدن در خودرهای باسن بالاست که سوزنهای انژکتور مستهلک میشوند و باتوجه به فشار بنزین در ریل سوخت نشتی بنزین را طی مدت مانند یک شب به داخل پیستون هدایت میکنند باعث خیس شدن شمع ها میشود و خودرو گاها روشن نیز نمیشود

- ريتارد بودن خودرو نيز از عوامل بد روشن شدن ميباشد

 البته نه مانند موارد بالا و در قسمت پارامترها آوانس خودرو بايد مثبت باشد نه منفي وبهترين وضعيت حدود 6 تا10 ميباشد 

 

HSP

این برند را بخاطر بسپارید

کیفیت برتر و گارانتی معتبر



لرزش موتور206

قابل توجه دارندگان خودروی 206 صندوقدار cc1600 :

لرزش صبحگاهی و یا تک کار کردن موتور 206 در هنگام روشن شدن علی الخصوص در هوای سرد یکی از مشکلات این خودرو است توصیه های از طریق شرکت سازنده شد که کاسه تایپیت های آن مشکل دارد و یا کوئل اما این اوامر کاری از پیش نبرد و کماکان مالکان از این معضل رنج میبرند بنده طی مدتی که بصورت عملی کار نمودم نتایج کارم را در چند بخش به اطلاع علاقه مندان میرسانم تا شاید با تبادل اطلاعات در این زمینه گامی مثبت برداشته شود

-          کوئل دوبل: تعویض این قطعه همراه وایر شمعها و خود شمع ها در دستور کار بعضی از همکاران قرار گرفت اما  بعد از مدتی ماشین دچار همان لرزش صبحگاهی میشد

 

-          کاسه تایپیت سوپاپ : طی یک اطلاعیه فنی توشط شرکت سازنده از نمایندگی های خود خواست که هنگام مراجعه این گونه موارد با هماهنگی با آنها کاسه تایپیت های خودرو تعویض شود هر چند که دوده ای بودن سر شمع ها ذهن را به این فرضیه سوق میدهد ولی مشکل حل نشد و ایرادی که به این توصیه وآرد است اینست اگر کاسه تایپت مشکل دارد؟ در بعضی مواقع باید صدای پس زدن انفجار به منیفولد هوا زده شود که اینطور نیست چراکه نمیتوان تصور کرد که در آن لحظه هیچ کدام از 4 سوپاپ علی الخصوص سوپاپ های هوا باز نشده است لذا واقعیت چیز دیگری است هر چند اشاره شد که دوده ای بودن شمع ها ذهن را به این فرضیه سوق میدهد لذا میتوان در نظر گرفت واقعیت چیز دیگری است

 

-          روغن موتور 9000 توتال: سفارش بعدی به تعمیرگاهای استفاده از این روغن بود که بازهم کارساز نبود

 

-          سنسور اکسیژن& مپ سنسور& سوزن انژکتور: از مواردی بود که با تعویض آنها مشکل کماکان حل نشد

 

§          

§         وامافرضیه ای که اینجانب به آن رسیدم به خوانندگان تقدیم میکنم:

هنگامیکه که خودروی 206 ،TU5  ، cc1600 در حالت موتور سرد روشن میشود راننده متوجه لرزش موتور همراه با روشن شدن چراغ چک میشود که معمولا با خاموشی موتور و روشن نمودن مجدد گاها این مشکل رفع میشود و اما در این وضعیت اگر شمع های موتور را باز نمائیم مشاهده میشود که سر شمع بعضی از سیلندرها خیس و دوده گرفته است ودر دیاگ خطای بدی احتراق یک یا دو سیلندر را می بینیم آنچه مهم است هنگامیکه موتور سرد است محوطه احتراق نیز سرد است در این حالت سوزنهای انژکتور وظیفه پاشش را انجام میدهند و اکسیزن لازم هم از طریق مکش مهیا میشود انچه را که برای احتراق در این موقع لازم است جرقه میباشد ولی مشاهدات بیانگر اینست که شمع ها خیس هستند پس موضوع جرقه ضعیف ناکارآمد و یا عدم ارسال جرقه به سر شمع است  با عنایت به این قضیه که در خودروهای انژکتوری جرقه سیلندرهای 1 و4 همزمان وسیلندرهای 2 و3 نیز دریک زمان زده میشود میتوان تصور کرد که ولتاژ مورد نیاز به مقصد نمیرسد پس احتراق کامل نیست و موتور تک کار میکند  و انچه تصور میشود اینست که جرقه به مقصد نمیرسد پس با این واقعیت یک سوالی  مطرح است  که جرقه ایجاد شده توسط کوئل دوبل چه میشود و کجا میرود؟ جواب را میتوان اینگونه پاسخ داد جرقه برای رسیدن به سر شمع مسیری را باید طی کند که شامل وایری است درون آن فنری است با شمع تداخل موقعیت میکند و ولتاژحاصل از کوئل دوبل به فنر واز انجا به شمع انتقال میابد و حال انکه جرقه به مقصد نمیرسد با توجه به ساختار موتور  وایرها میتوان در نظر داشت ولتاژ از مسیر وایر دزدیده میشود لذا اولین مورد نقص خود وایرها میتوانند باشد با این لحاظ که کلا کوئل دوبل در یک محوطه فلزی احاطه شده و چون شدت حاصل ولتاژ بالا است جرقه ایجاد شده به بدنه داده میشود ونقص عملکرد سیلندرها بوجود می آید اگر دوستان دقت کنند وقتی وایر و شمع تعویض یشود مدت کوتاهی عملکرد خوبی مشاهده میشود وبعد از چندی مشکل پیش می آید لذا آنچه مهم است نوع شمع و وایر نقش اساس را ایفا میکند حالا دوستانی که از شمع و وایرهای خاصی استفاده کردند میتوانند ما را از نتایج کار خود بهرمند کنند یکی از کارهای اینجانب استفاده از فنر وایر تیپ 2 با وایر اصلی وشمع اکیوم و یا سوزنی بود  

§         فوق بعنوان یک فرض است که اگر درست نقد شود مفید واقع خواهد شد

                                          مباحث آینده



-تعویض روغن گیربکس اتوماتیک :

روغن گیربکس اتوماتیک 206 و 207 محصولی از  essoمدل AL4میباشد  و متخصصین تاکید دارند حتما از این

نوع روغن استفاده شود در ایران دیده شده است که از روعن هیدرولیک معمولی استفاده میکنند که کار

جالبی نیست  و بهترین زمان تعویض هم هر 60 هزارکیلومتر است  و بهترین روش زمان کار کرد روغن درون

سیستم با دیاگ میتوان دید که این روغن چند ساعت کارکرد مفید داشته است و آنچه خاطرم هست به ازا

حدود هر 38000 ساعت کار کرد روغن گیربکس  بوسیله چراغ  چشمک زن SNOW& SPORTهشدار داده

میشود و میزان روغن برای تعویض 4 لیتر میباشد  و در ظرف های دو لیتری عرضه میشود و قیمت قابل توجهی

دارد تقریبا به ازا هر لیتر 20 هزارتومان است واما توجه داشته باشید برای کنترل سطح روغن گیربکس و

سیله خاصی مانند گیج روغن موتور  خودرو وجود ندارد لذا از یک روش خاص  استفاده میشود برای رساندن

مطلب به یک مثال روی میاورم شما یک محفظه مانند کارتل روغن در نظر بگیرید که زیر این فضا محلی راتهیه

کردن برای تخلیه روغن و یا مایع این محل که از یک سوراخ رزوه شده ساخته شده است در نظر بگیرید یک قیف
استوانه مخروطی که سرتیز ان سوارخ دارد و قسمت مخروط ان یا باریک ان بسمت بالا باشد و انتهای سطح

بیرونی یا پهن این مخروط رزوه شده باشد بطوریکه با بتوان انرا به محل پائین ظرف قبلی پیچ کرد و ثابت بماند و
چون این مخروط استوانه ای است و هر دو طرف ان سوراخ دارد اگر در ظرف اشاره شده مایعی را بریزید تا به

لب استوانه برسد سریز خواهد شد لذا برای جلوگیری از خروج مایه یک در پوش نیز تهیه شده است و سطح

مناسب همان ارتفاع قیف میباشد و محفظه روغن گیربکس اتوماتیک 206 و 207 مانند همین ظرف است  برای

کنترل سطح مایع شما نیم لیتر روغن را در هنگامیکه دمای روغن گیربکس 80 درجه سانتیگراد است از محل

ورود روغن از بالای گیربکس سرریز میکنید دقت داشته باشید بالای گیربکس اتوماتیک زیر فیلتر هوا یک قطعه با
محفظه سیاه میبینید که سیم دسته دنده از درون اطاق به ان وصل است که  قطعه را سوئیچ چنده منظوره

یا MuLTI FUNCTION SWITCH مینامند  یک پیچ جلو بسمت رادیاتور قرار دارد و یکی دیگر پشت این قطعه

سمت زیرشیشه است توجه داشته باشید محل ورود روغن گیربکس از سوراخ پشت این سوئیچ خواهد بود و

بهیچ وجه پیچ جلوی نباید باز شود در غیر اینصورت ممکن است خودروی شما با مشکل مواجه شود بطوریکه

دیگر گیربکس عمل نکند و خودرو باید به تعمییرگاه تخصصی با جرثقیل انتقال داده شود  بعد از ریختن نیم لیتر

درپوش پائین گیربکس را باز میکنید وظرفی را زیر ان قرار میدهید ببینید چقدر خورجی دراید اگر نیم لیتر خارج

شد سطح روغن خوب بوده است اگر کمتر باشد بهمان میزان جبران کسری ان شده است و اگر هیچ هیچ

روغنی خارج نشود نیم لیتر دیگر بریزید تا سطح روغن نرمال شود بعد درپوش بالا و پائین را بسته و کار تمام

است  

- روغن ریزی از این گیربکس عموما از دوناحیه میباشد کاسه نمد پلوس ها و یا محل اتصال دو پوسته گیربکس

برای رفع روغن ریزی از پلوس باید کاسه نمد سمت شاگرد از نوع کوچکتر و سمت راننده از نوع بزرگتر است هر
کدام خراب است را تهیه کرد ولی نکته خیلی مهم اینست این کاسه نم ها حتما باید با ابزار مخصوص نصب

شوند درغیر اینصورت مشکل ادامه خواهد داشت و روغن گرانقیمت به هدر میرود ولی اگر محل نشتی از محل

اتصال دو پوسته باشد گیربکس باید باز شود و واشر ان تعویض گردد   
 


-تعویض روغن موتور:



-تعویض روغن ترمز:



- تعویض روغن هیدرولیک:


- تعویض آب رادیاتور:

-  تعویض شیلنگ رادیاتوردر خودروی سمند و 405 و پرشیا

 - تعمیر و سرویس استارت :


- سرویس وتعمیر دینام :


-تعویض شمع:


در خودروی 206 هر 20 هزارکیلومتر بهترین زمان تعویض شمع در نظر گرفته شده است که البته نوع شمع موثر است این پیشنهاد برای شمع ایکیوم RFN58 LZبرای خودروی 1400 سی سی و RFN 58 HZبرای خودروی 1600 سی سی در نظر گرفته شده است این محصول در ایران توسط شرکت اتحاد موتور مونتاژ میشود و کیفیت ان از شمع بوش به مراتب بالاتر است


-تعویض وایرها:


- تعویض صافی بنزین :


- تعویض صافی هوا:



-دیاگ چیست وچه اطلاعاتی میدهد و چه موقع دیاگ بزنیم :


- یکی از دلایل مهم گرم نکردن بخاری در 206 :


-عملکرد فن رادیاتور آب:


- آیا رادیاتور آب قابل تعمیر است؟

 

- زمان تویتعویض شیلنگ بخاری پشت موتور
-نحو معرفی سوئیچ 206


-نحو معرفی ریموت 206


- نحو دانلود بی اس ایی در 206

- نحو دانلود ایی سی یو در 206






جهت تسهیل در ارائه خدمات بیشتر بصورت حضوری دوستان با هماهنگی میتوانند به ادرس ذیل مراجعه کنند

 


 

ادرس ارائه خدمات فنی و نصب  : خیابان انقلاب بین سعدی و پل چوبی خیابان صفی علیشاه خیابان هدایت خیابان علائی پلاک 34


09125066158
حمیدی

 

یادداشت های بازدیدکنندگان


نویسندهlind در تاریخ1391/05/16 ساعت 12:35:56
سلام 
آمپر بنزین بعضی اوقات خطا نشان میدهدسطح بنزین دلایل آن از چیست؟ 
ممکن از گیر کردن آشغال یا و... دیگری باشد و باچند بار بنزین زدن درست شه؟ 
دلیل آن چیست که وقتی باک از نیمه بیشتر است درستنشون میده و لی وقتی از نیمه کم میشه برخی اوفات خطا داره بعضی وقتا همدرسته؟ 
ممنون 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام اولین ذهنیت این مطلب را بخاطرمیانداز که شناور داخل باک از نیه به پائین خوب عمل نمیکند که ممکن است از گیرنمودن شناور باشد این موضوع با دیاگ در قسمت پارامترهای مربوط بی اس ایی رامیتوان


نویسندهasemanabri در تاریخ1391/09/14 ساعت 13:32:45
سلام : من قبلا هم مزاحمتان شده ام . با تعویضگیربکس 206وی 8مدل 90خود وتبدیل ان به فرانسوی کروز کنترل ان فقط روی دنده 4فعالمیگردد وروی دنده 5غیر فعال است . ایا راه حلی دراین خصوص یافت گردیده که خدمتتانبرسم 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام تناسب دنده بهم خورده است ابتدا باید درپیکربندی ایی سی یو گیربکس را تعریف کنید و نتیجه را پیگیرینمائید


نویسنده رضایی در تاریخ1391/09/14 ساعت 13:09:04
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقایمهندس 
ماشین 206 تیپ 2 مدل 87 , یک صدای تیک تیک از سمت راست میاد که خیلی آزاردهنده است می خواستم ببینم چیه و راه حل آن ؟ صدا دادن در موقع دنده عوض کردن اونمبعضی وقتا میتونه از روغن گریبکس باشه ؟ آیا لاستیک ایرانی که نرم باشه برای 206وجود داره , اگه هست چه مارکی ؟ صدا دادن اتاق در جاده , از جاده است یا از جلوبندی ماشین ؟ 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام صدای سمت راست اگر سمت شاگرد استمربوط به شیر کنیستر میتواند باشد یک قطعه مانند یک استکان کوچک برنگ قهوهای و امالاستیک بارز میتواند از نوع بهترین باشد


نویسنده امیر در تاریخ1391/09/14 ساعت 13:03:09
سلام مهندس 
سال پیش از شما نظر گرفتم گفتمماشینم 206 تیپ 3 هست مدل 88 که صبح اینو می خوام بخصوص توی هوای سرد شروع به کارکنم خوب استارت می خوره روشن میشه ولی میخوای راه بیافتی ماشین پرت پرت می کنه بعدیکدفعه گاز خفه میشه باید یک لحظه گاز ول کن کنم که ماشین یکدفعه گاز می خوره بعدموقع راه رفتن تا وقتی سرده بد کار می کنه حتی بعضی وقتا تاق تاق موتور میشه درهرصورت من اینو یورو 4 کار کردم شمع عوض کردم پارامترها نشون دادم تعمیرکار میگهدرسته ولی همنطوری هست. لازم بگم اگه دو تا سه دقیقه ماشین گرم میشه درست میشه ایاراهی هست یا نه این مدل ماشین ها همینه 
با تشکر 
 
حمیدیمدیرسایت
سلام فیلرگیری 20 و40 سوپاپها انجام شود وبعد اگر ادامه داشت بایدعملکرد سنسور اکسیژن بررسی شود که به احتمال زیاد تعویض شود


نویسندهmsdheidari@yahoo.comدر تاریخ 1391/09/14 ساعت 12:59:22
با عرض سلاموخسته نباشید 
206
اس دی اتومات مدل 88 کارکرد پنجاه هزار کیلومتر میباشد.شمعهای سوزنی روش نصبه ، برنامه ای سی یو را حدود یکسال است تعویض کردم از لحاظشتاب خیلی موثر بوده . جدیداًاحساس لرزش روی پدال گاز در سرعت بالاتر از 120 تاونداشتن نرمی سابق فقط در سرعت بالا برایم جای سئوال است .ضمناً راهنمائی فرمائیدبهترین زمان برای تعویض تسمه تایم و روغن گیربکس چه موقع است . با تشکرحیدری 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام بالانس چرخها را چک کنید وتسمه تایم بین70 تا 75 هزار کیلومتر تعویض گردد


نویسنده جوان در تاریخ1391/09/14 ساعت 12:57:07
مهندس با تشکر از جواب شما
1.
شمع ایکیومتک پلاتینه بندازم؟ 
2.
یه سوال دیگه دارم موقع ترمز صدای جیغ لنتها در میاد ولیترمز نرمال عمل میکنه باید لنت ها عوض کنم؟ 
در ضمن ماشین من 13000 کارکرده
3.
قیمت شمع و لنت چند در میاد؟ 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام 
1-
بله 
2-
جنس لنت ایراد دارد 
3-
الان خبر ندارم


نویسنده جوان در تاریخ1391/09/08 ساعت 10:13:16
سلام و تشکر از شما 
تیپ 5 دارم هوای بارونیاتوبان رانندگی میکردم که چراغ چک موتور روشن شد بعد از توقف و استارت دوباره ماشینبه حالت عادی برگشت
دیگه روشن نشد ولی مصرف سوخت بالا بود امروز بردم دیاگ زدمخطای سیستم جرقه زن به صورت "موقت" و یک خطا که عبارت تقریبیش این بود
عدمپاشش سوخت (سوخت کم
به صورت "دایمی" نشون میداد
این خطای دوم به چه دلیلبوده؟ 
با توجه به اینکه وضعیتش "دایمی" بوده ممکنه باز هم بوجودبیاد؟ 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام اگر استارت زدید حرکت کردید این مشکل پیشامده باشد بدی احتراق است که تعویض شمع ووایر میتواند موثر باشد ولی انچه مهم استاشکال در احتراق ناقص است که اول بهتر است که شمع و وایرها تعویض شود و شمع ایکیومرا نصب کنید


نویسندهamir در تاریخ1391/09/08 ساعت 10:08:07
سلام پژو 206v8 دارم 19000کارکرده آیا باید شمعها را عوض کنم 
 
پدال 5 سیمه چیست و قیمتش چند است 
 
آیا برای کمکردن مصرف راه حلی پیدا نموده اید 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام شمع رامیتوانید تعویض میکند پدال 5سیمه افزایش نسبی شتاب را بهمراه دارد برای کم کردنمصرف فعلا چاره ای نیست


نویسنده حمید از قزوین در تاریخ1391/09/01 ساعت 15:19:54
سلام مهندسی 
با عرض پوزش ماشین 206 1400دارم حدود یک لیتر روغن توتال 5000 دارم و دو لیتر روغن توتال 7000 می خواستم تعویضروغنی برم بگم هردوشو با هم بریزه به نظر شما ماشین به مشکل نمی خوره؟ 
لطف کنیدکمک کنید ممنون میشم 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام معمولا در تعویض روغنیهااینکار انجام میشود ولی از لحاظ مهندسی جرم حجمی و یکسری از پارامترها را بهمیزند


نویسندهamir.toda@yahoo.comدر تاریخ 1391/06/14 ساعت 15:46:14
سلام جنابمهندس 
206
تیپ6 مدل 87 دارم مدتی که وقتی پامو از روی گاز ور می دارم یه تقهمیزنه دسته موتور هارو نشون دادم سالمه می تونه لقی پلوس باشه یا ایراد دیگه ایداره 
وقتی هم که ترمز میزنم ومعکوس میده یه تقه ای احساس میشه 
 
حمیدیمدیرسایت
سلام بعید میدانم از پلوس باشد چون در دور زدن و سرعت بالا پلوس خوشرا نشان میدهد بهتر است با یک کارشناس گیربکس اتوماتیک مشورت کنید


نویسندهakhalili@gmail.comدر تاریخ 1391/06/14 ساعت 15:48:45
سلام وخستهنباشید 
پارelxمدل 86 دارم میخواستم بدونم میتونم از روغن والوالین که آمریکاییهست وروش نوشته که 150000 مایل موتور گارانتی داره استفاده کنم اصلا" چنین چیزیمعقول است نظرتون راجع به استفاده از این روغن چیه؟ 
با تشکر 
 
حمیدیمدیرسایت
سلام نه همان روغن توتال بهران ایران را استفاده کن چون فیلتر روغندر 15هزار کیلومتر معمولا پر میشود و صلاح نیست


نویسنده مصطفی در تاریخ1391/06/15 ساعت 12:31:08
با سلام و عرض ادب .احتراماً جهت یادآوری
206
تیپ 2 مدل 82 با 113000 کارکرد. مشکل : گاز نخوردن و بعضاً خاموش کردن(با صدای بوق خاموش میشه) موقع دور زدن خصوصاً اگه کولر روشن باشه و یا موقع ترمز ویا بعد از عبور از سرعتگیر و یا موقع دنده عقب و فرمون گرفتن همزمان . فرقی نمی کنهکه موتور گرم یا سرد باشه . فرقی نمی کنه که باک پر یا خالی باشه . مشکل همیشگینیست و هر از چند گاهی پشت سر هم پیش میاد.  
پارامترهای دیاگ : استپر 32 آوانسجرقه 9 فشار منیفولد 287 کارهای انجام گرفته : تعویض پمپ بنزین ، بررسی تایم ،بررسیسنسور اکسیژن و سنسور کیلومتر ، شستشوی انژکتور و ریل و دریچه گاز و مپ سنسور،فیلرگیری ، تعویض میکروسوییچ هیدرولیک ، بررسی کاتالیست اگزوز و در نهایت به توصیهجنابعالی تعویض استپ موتور . مهندس جان متاسفانه مشکل پابرجاست
نمایندگیپیشنهاد داده که جهت تعویض دسته سیم موتور اقدام کنم چراکه مدعیست در موارد مشابهبا تعویض دسته سیم موتور مشکل حل شده است . استدلالش هم اینه که قطعی در سیستم برقماشین در اثر حرکت روی سرعتگیر و یا پیچیدن موجب خاموش شدن ماشین میشه .البته باتوجه به هزینه سنگین، این کار برای من ممکن نیست . نظر شما چیه ؟ 
در دووریسرهای قدیمی این مشکل پس از سالها سردرگمی ، بالاخره با تعویض مغزی سوییچ ماشینکه در هنگام پیچیدن و دست انداز قطع و وصل میشد ، حل شد
مثل همیشه منتظرراهنمایی شما هستم . با تشکر 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام برای چک کردن سیمکشی لازم نیست انراتعویض کنید کافیست باز شود و کامل چک شود و هر جا موردی داشتاصلاح شود ابتدا این کار را انجام دهید هزینه ان پائین است


نویسندهnaser.sarlak@yahoo.comدر تاریخ 1391/06/26 ساعت 11:37:27
سلام مهندس خستهنباشید .ایا کروز کنترل بر روی سمندef7قابل نصب است . در صورت نصب هزینه را زحمتبکشید اعلام بفرمایی . با تشکر 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام فعلاندارم


نویسندهseyedmohammadi در تاریخ1391/06/26 ساعت 11:47:18
باسلام و خسته نباشید 
جناب مهندس صفحهنمایش من چند وقتیه ساعت و تاریخ را نصفه و نیمه نشون میده یعنی بعضی از اعداد(مثلا8) یکی دوتا از خطهاشو نشون نمیده و معلوم نیست که عدد چنده. مشکل از چیمیتونه باشه؟ ممنون 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام با دیاگ یک تست از صفحهبگیرید اگر خطهای که گفتید روشن نشد مشکل از ال سی دی ان است


نویسندهseyedmohammadi در تاریخ1391/07/06 ساعت 12:35:39
سلام جناب مهندس یه تیپ2 مدل86 دارم 106000 تاکارکرده که دیشب توخیابون توجهم به آمپر جلب شد که درجه از 98 گذشته بود و وقتی دمابه 108 میرسید پروانه روشن میشد و بعد از چند ثانیه که دما پایین میومدخاموش میشدانگار که ترموستات بجای 98 دقیقا روی 108 تنظیم شده باشه هوا هم خنک بود و منم اصلاپشت ترافیک نبودم که موتور جوش بیاره هیچ آلارمی هم مشاهده نشد. آیا ترموستات خرابشده و باید تعویض بشه؟ ممنون 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام اولین کار تستمقاومت فن هست که به احتمال زیاد خراب شده است باید تعئیض شود و جایش قسمت سمت راستجلو پنجره چائین است


نویسندهamir در تاریخ1391/06/28 ساعت 12:43:37
سلام مهندس 
206
تیپ 5 مدل90 دارم . چند وقتپیش نمایندگی باPPS دریچه گاز را ریست کرد که بعد از آن اوضاع خراب شد . اگر میشود طرز ریست کردن دریچه گاز را برای این تیپ بگید
با تشکر 
 
حمیدیمدیرسایت
سلام ما در برنامه جدید چیزی بنام ریست دریچه گاز نداریم ولی 
-
سوئیچ را 10 ثانیه ببندید 
- 10
انرا باز کنید 
- 20
ثانیه چال 100 درصدفشار دهید 
-
سوئیچ را ببندید 
- 10
ثانیه بعد پدال را رهاکنید


نویسندهaur140 در تاریخ1391/07/04 ساعت 14:15:41
سلام جناب مهندس حمیدی 
206
مدلV9 دارم کهبیشتر از یک سال است که آلارمAntipollution دارد و طبق تحقیقات من اکثر 206 هایمدل ابتدای 89 این آلارم را داشته اند و دستگاه نیز خطای اتصالی در دریچه گاز رانشان می دهد . چند بار هم خطا را پاک کردم ولی دوباره ظاهر شد .به نظر شما 
1-
با تعویض دریچه مشکل حل می شود ؟ 
2-
اگر دریچه تعویض شود خطا خودبخود پاک میشود یا اینکه باید با دستگاه پاک شود؟ 
با تشکر 
 
حمیدیمدیرسایت
سلام ان خطا که میبینید کلی گوئی است واما خطای دریچه گاز اگر نرمافزاری باشد در پی پی اس به ان اشاره میشود باید برنامه ایی س یوی خودرو را اپدیتکنید اگر اشاره به عدم اتصال است باید ابتدا اتصالات دریچه وبه سیمکشی توجه کنیدبعدا سراغ ذریچه گاز بروید


نویسنده رضایی در تاریخ1391/07/04 ساعت 14:19:16
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت جناب مهندس, بنده 206تیپ 2 مدل 87 دارم که از همان اول تا الان روغن گریبکسش را عوض نکردم(76000 کارکرد ) حالا میخوام بپرسم که آیا مشکلی پیش میاد . بهترین موقع برای تعویضآن کی هست و از چه نوع و مارکی , روغن استفاده کنم و ایا نحوه تعویض آن خیلی مهمه ؟باتشکر 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام معمولا هر وقت که دیسک و صفحه در خودروتعویض میشود این کار انجام میشود ولی هر 60 هزار میتوان انرا تعویض نمود و از مارکروغن واسگازین توتال میتوانید استفاده نمائید و تعویض ان اسان است نگرانیندارد


نویسندهjahan/ j_e_yousef@yahoo.comدر تاریخ 1391/05/16 ساعت 13:11:35
سلام أقایمهندس.یه هفته پیش در مورد کیلومتر سرویس ازتون پرسیدم.ممنون میشم اگه جواببدین
 
حمیدی مدیرسایت
سلام احتمالا جواب دادم مشکلی برای سایت پیشامده که سوالات جابجا شده است اگر پیدا نکردید مجددا یادداشت را بنویسید چشم پاسخخواهم داد


نویسنده رضایی در تاریخ1391/05/16 ساعت 12:50:45
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای مهندس 
206
تیپ 2 مدل 87 دارم که میخوام بپرسم وقتی ماشین در حال حرکته دمای موتوربین 85تا95 است ولی وقتی ماشینو خاموش میکنم و بعد از چند دقیقه بعد میخوام روشنکنم دماش 105درجه است که روشن میکنم بلافاصله فن روشن میشه وبه حالت طبیعی برمیگردهبه نظر شما این طبیعی است و همچنین آیا به فیلر ربطی داره ؟ 2- در طول هفته ماشینبیشتر خاموشه این میتونه برای باطری ضرر داشته باشه یا خیر ؟ 
 
حمیدیمدیرسایت
سلام 
1-
این یک روال عادیست ودلیل انهم بارها در کامنتها توضیحدادم مشکلی نیست 
2-
هر 3 روز یکبار برای 10 دقیقه روشن بشه بهتراست

یادداشتها


نویسندهpesaredivane در تاریخ1391/05/16 ساعت 13:03:37
با عرض سلام خدمت مهندس حميدي 
بنده يك 206SD V1 مدل 86 دارم 120 تا كار كرده از 2 ماه پيش مشكلي به اين شرح براش پيش اومده 
وقتي استارت ميزني روشن ميشه و بدون مشكل حركت ميكنه ولي بعد از چند دقيقه كهمتغير است چراغ چك شروع به چشمك زدن مي كند و بعد از آن ماشين انكار تك كار مي كندو شتابش كاملا افت ميكند وقتي سوييچ را خاموش و دوباره استارت مي زنم خوب مي شود ودوباره بعد از چند دقيقه باز همان داستان تكرار مي شود 
من كار هاي زير را رويآن انجام دادم ولي مشكل هنوز پابرجا هست:  
1-
كوئل عوض شده 
2-
پمپ بنزين وصافي عوض شده 
3-
دينام چك شده و سرويس شده 
4-
كليه سيم كشي ها چك شده 
5 -
شمع و واير عوض شده 
6-
سنسور اكسيژن تست شده 
7-
روغن توتال 7000هم ريختم(به پيشنهاد يكي از تعميركاران)  
ديگه نميدونم چي كار كنم خواهش ميكتمراهنمايي بفرماييد 
ممنون 
 
حمیدی مدیرسایت:  
سلام وقتی چراغ چکروشن میشود باید دیاگ بزنید و خطای انرا برایم بخوانید 
 
باسلام 
دردياگ ميگه خطاي احتراق در سيلندر 1 و 3 
 
حمیدی مدیرسایت:  
سلام ایاهنگام تعویض کوئل وایرها را تعویض نمودید اگر تعویض ننمودید هم وایر و شمع ایکیومبگمارید در ضمن از شمع بوش استفاده نکنید 
 
با سلام مجدد 
شمع و واير همعوض شد شمع اكيوم گرفتم ولي درست نشد 
 
حمیدی مدیرسایت
سلام 
اگردائما با این مشکل درگیر هستید باید سرسیلندر را باز کنید و کاسه تایپیتهای انراتعویض کنید


نویسنده مهدی در تاریخ1391/09/23 ساعت 13:58:56
سلام مجدد
جناب مهندس بسیار بسیارمتشکرم
 
1.
سطح روغن زیاده و باید کمش کنم
2.
سیم سنسور اکسیژن رو همقطع کردم و بدون اینکه چراغ چک روشن بشه، عملکرد ماشین فوق العاده شد و هرگز خاموشنمیشه. حتی با بدترین گاز دادن ناگهانی. حالا باید چکار کنم؟ ایراد از سنسوره؟ چراخطا نمیندازه؟


نویسندهbarani در تاریخ1391/09/19 ساعت 13:55:12
با عرض سلام و خسته نباشید
ماشینم206 مدل82 تیپ 2 می باشد مشکلم هنگامی که هوا سرد می شود شروع می شود و همانطور که در صفحهاول توضیح دادید بد روشن شدن صبح ماشین می باشد بطوریکه استارت اول روشن می شود ولیمجددا خاموش می شود و بعد از چند استارت کمی باید پدال گاز را فشار دهم تا خاموشنشود تا الان لوازمی که عوض کردم شامل استپر ، کوئل ، شمع ، سیم اکسیژن ، دریچه گاز،سنسور دور موتور ، سنسور دریچه گاز (پتاسیومتر) ،منیفولد ، فشنگی آب و بی اس ای میباشد ولی مشکلم حل نشده خطایی هم نشون نمیده و بعد از اینکه ماشین گرم شود هیچمشکلی ندارد
بنزین معمولی و سوپر را هم امتحان کردم. از محضر حضرتعالی تقاضادارم بنده را راهنمایی نموده و یک راه حل مشکل گشا بفرمایید که واقعاً این مشکل منوخسته و جیبم را خالی نموده است و همه تعمیر کارها هم می گویند این مشکل برای همههست. فکر کنم تمام قطعاتی که عوض کردم مشکلی نداشتند
 
حمیدیمدیرسایت
سلام اگر بتوانید در یک فرصت مناسب هماهنگ کنید خودروی شما را ببینمبهتر است ویا اگر با اتصال دیاگ پی پی اس به خودروی خود با اینترنت وبرنامهteamviewer من

  • آمــار ســـایت
  • آنلاین: 2
  • بازدید امروز: 48
  • نمایش امروز: 104
  • ماه جاری: 48
  • کل بازدید ها: 194055
Copyright © 2013,TEHRAN 206 All Rights Reserved