انواع بخش و کاربرد آن
کمپرسور کولر پژو 206 تیپ 2 قطعهای است که در سیستم تهویه و خنکای خودروی پژو 206 استفاده میشود.
کمپرسور کولر وظیفه فشرده کردن ماده خنک که در این صورت گاز فشرده شده به صورت مایع در خطوط سیستم تهویه قرار میگیرد را دارد. این مایع سپس از طریق خطوط فشار بالا به اجزای دیگر سیستم تهویه منتقل میشود و در اثر تبخیر، حرارت را از محیط جمع آوری میکند و هوای خنک را به داخل خودرو منتقل میکند. کمپرسور کولر پژو 206 تیپ 2 برای ایجاد خنکای مورد نیاز در داخل خودرو استفاده میشود و به عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم تهویه خودرو عمل میکند.
کمپرسور کولر پژو 206 تیپ 2 عموماً به صورت یک واحد جداگانه در موتور خودرو قرار میگیرد. این کمپرسور با استفاده از نیروی مکانیکی موتور خودرو، گاز خنککننده را فشرده میکند و آن را به صورت مایع در خطوط سیستم تهویه قرار میدهد. سپس مایع خنککننده از طریق خطوط فشار بالا به اجزای دیگر سیستم تهویه منتقل میشود.
کمپرسور کولر پژو 206 تیپ 2 نقش مهمی در خنک کردن هوا در داخل خودرو ایفا میکند. با فشرده کردن گاز خنککننده، حرارت آن افزایش مییابد و سپس با عبور از یک کندانسور، حرارت آن به محیط خارجی منتقل میشود. سپس مایع خنککننده به صورت مایع با فشار کمتر به یک اویاپراتور میرسد و در اثر تبخیر، حرارت را از محیط جمع آوری میکند و هوای خنک را به داخل خودرو منتقل میکند.
به طور کلی، کمپرسور کولر پژو 206 تیپ 2 برای ایجاد خنکای مورد نیاز در داخل خودرو استفاده میشود و در فصلهای گرم سال، کاربرد بسیار مهمی دارد تا دمای داخل خودرو را به حداقل برساند و راحتی سفر را افزایش دهد.
در خودروهای پژو 206، معمولاً از دو نوع کمپرسور کولر استفاده میشود:
1- کمپرسور پیستونی (Reciprocating Compressor): این نوع کمپرسور بر اساس حرکت پیستون و سیلندر عمل میکند. پیستون به صورت متناوب در سیلندر حرکت کرده و مایع خنککننده را فشرده میکند. کمپرسور پیستونی معمولاً در خودروهای قدیمیتر استفاده میشود.
2- کمپرسور روتاری (Rotary Compressor): این نوع کمپرسور از یک روتور چرخان استفاده میکند. روتور با حرکت چرخان، مایع خنککننده را فشرده میکند. کمپرسور روتاری معمولاً در خودروهای جدیدتر و با کارایی بالاتر استفاده میشود.
هر دو نوع کمپرسور دارای مزایا و معایب خود هستند و عملکرد آنها بستگی به شرایط و نیازهای خودرو دارد. انتخاب نوع کمپرسور مناسب برای خودرو، به عواملی مانند قدرت موتور، کارایی، هزینه و نیازهای حرارتی خودرو بستگی دارد.
علاوه بر کمپرسور پیستونی و کمپرسور روتاری، در برخی از خودروهای پژو 206 ممکن است از نوع دیگری از کمپرسور نیز استفاده شود که به عنوان کمپرسور مرکزی (Centrifugal Compressor) شناخته میشود.
کمپرسور مرکزی از یک روتور با سه پره استفاده میکند که با سرعت بالا چرخش میکند و هوا را فشرده میکند. این نوع کمپرسور معمولاً در خودروهایی با سیستم تهویه خودکار استفاده میشود و برای ایجاد جریان قوی هوا و توزیع بهتر خنکای در داخل خودرو مناسب است. که کمپرسور کولر 206 تیپ 2یکی از آنهاست.
انتخاب نوع کمپرسور برای خودرو به عواملی مانند کارایی، هزینه، نویز و نیازهای خنکای خودرو بستگی دارد. همچنین، تعمیر و نگهداری کمپرسور نیز برای حفظ عملکرد بهینه و طول عمر آن بسیار مهم است.
در مجموعه لوازم یدکی پژو 206، انواع کمپرسور کولر پژو 206 تیپ 2 با قیمتی مناسب و در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست.